Bild-skyttbrink

Sök till oss på Skyttbrinks gymnasium

Välkommen till Skyttbrink gymnasium en liten skola med stora möjligheter!

Hos oss erbjuds du högkvalitativ undervisning, stöd och trygghet av alla pedagoger på skolan. Vi ser dig och stöttar dig i din resa mot dina mål, oavsett om du vill ut i arbetslivet med en yrkesexamen eller studera vidare på högskola. Vi arbetar med små klasser i nyrenoverade lokaler och sätter stor vikt vid våra ledord, glädje, engagemang och stolthet.

Våra pedagoger och lokaler gör det möjligt för dig att få lära dig grunderna till ett framtida yrke - på riktigt!

BARN OCH FRITID - PEDAGOGISKT OCH SOCIALT ARBETE

Barn- och fritidsprogrammet med pedagogisk och social inriktning på Skyttbrink är ett program som lär ut modernt ledarskap.

BYGG OCH ANLÄGGNING - HUSBYGGNAD

Bygg- och anläggningsprogrammet med inriktning Husbyggnad på Skyttbrinks gymnasium är utbildningen för dig som är intresserad att arbeta som träarbetare och vill arbeta problemlösande.

FORDON OCH TRANSPORT - KAROSSERI OCH LACKERING

Fordons- och transportprogrammet med inriktning karosseri och lackering är utbildningen för dig som är intresserad av att arbeta med bilplåt, lackering, svets och montering.

YRKESINTRODUKTION - BARN OCH FRITID

En yrkesintroduktion inom barn och fritid där eleverna läser in grundskoleämnen samtidigt som de läser gymnasiekurser inom barn och fritid.

YRKESINTRODUKTION - BYGG OCH ANLÄGGNING

En yrkesintroduktion inom bygg och anläggning där eleverna läser in grundskoleämnen samtidigt som de läser gymnasiekurser inom bygg och anläggning.

YRKESINTRODUKTION - FORDON OCH TRANSPORT (SPEED SHOP)

En yrkesintroduktion inom fordon och transport där eleverna läser in grundskoleämnen samtidigt som de läser gymnasiekurser inom fordon och transport (inriktning karosseri och lackering).

SAMHÄLLSVETENSKAP - SPECIALPEDAGOGISK INRIKTNING

En högskoleförberedande utbildning i mindre grupp med stöd och anpassningar.

INDIVIDUELLT ALTERNATIV

Det här är utbildningen för dig som inte klarat av ett eller flera ämnen i årskurs 9.

INDIVIDUELLT ALTERNATIV - SPECIALPEDAGOGISK INRIKTNING

Det här är utbildningen för dig som har haft stora problem med skolnärvaron i grundskolan och därför inte fått en behörighet att läsa vidare på ett nationellt program.

Kontakter
Senast uppdaterad: 29 mars 2023