Covid-19 Information inför läsårsstart 2020

Förändring i studieupplägg för våra tvåor och treor på Bygg- och anläggningsprogrammet samt Barn- och Fritidsprogrammet med anledning av Covid-19-viruset

Men anledning av rådande omständigheter med Covid-19 så kommer vissa förändringar att ske för våra tvåor och treor för att minska risken för smittspridning. Eleverna i tvåan och trean kommer att ha undervisning på plats i skolan varannan vecka och undervisning på distans varannan vecka. De veckor eleverna har undervisning på distans kan vissa praktiska inslag som inte drabbar kollektivtrafiken hållas på annan plats, eller vid annan tid, och kommer i god tid meddelas eleverna innan genomförande. Denna förändring startar vecka 36 med att alla tvåor är på plats i skolan och alla treor har lektioner hemifrån den veckan.

Detta beslut gäller tillsvidare. Vi följer situationen fortlöpande och meddelar så snart förändring är på gång.

/Skolledningen på Skyttbrinks gymnasium

Senast uppdaterad: 17 augusti 2020