till dig som ska söka till högskolan/universitet

Viktig information till dig som ska söka till högsko-lan/universitet och som precis har tagit studenten från Skyttbrinks gymnasium

Ditt slutbetyg kommer inte automatiskt att skickas iväg till Nationella betygs-databasen via Skyttbrinks gymnasium.

Du måste därför själv scanna in eller skicka ditt slutbetyg med post senast 21 juni om du har sökt en utbildning till högskolan eller universitet för antag-ning till hösten 2018.

Så här gör du:

* Scannade betyg:

Scanna ditt betyg i färg, samtliga sidor.

Vi hjälper dig gärna. Om du behöver hjälp att scanna in betyget, maila wayra.jordan.busch@botkyrka.se så e-postar jag dig dina inscannade betyg.

Du kan också vända dig till ett Medborgarcenter som kan hjälpa dig att scanna.

Därefter laddar du upp ditt betyg på Mina sidor på hemsidan www.antagning.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. där du har ansökt om utbildning.

* Betyg med posten:

Du kan också posta en vidimerad kopia av ditt slutbetyg med post till:

Antagningsservice R 312 106 53 STOCKHOLM

Tänk på att postgången tar ett par dagar och antagningsservice måste ha dina betyg senast 21 juni.

Läs mer på https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/ladda-upp-ratt-papper/Ladda-upp-sa-har/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 8 juni 2018
Sidan publicerad av: Kaido Kross